Search
Close this search box.
جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی

جراحی تنگ کردن واژن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

زنان بعد از بارداری، زایمان، یائسگی و یا تغیرات وزن بالا به دلیل فشار زیاد ممکن است دچار سستی و کشیدگی عضلات واژن شوند. دیواره واژن از کلاژن ساخته شده است و این الیاف با فشار و کشیدگی کشسانی آن کم می‌شود، این سستی باعث نارضایتی بانوان می‌شود و مشکلاتی مانند بی‌اختیاری ادرار و نارضایتی جنسی را برای آنان به همراه دارد. زیبایی اندام تناسلی برای بسیاری از بانوان بسیار اهمیت دارد و این مشکل می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس نیز شود. اما این مشکل قابل حل است و با مراجعه به یک متخصص زنان روش مناسب بر اساس شرایط و وضعیت توصیه می‌گردد. عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی یکی از روش‌های مؤثر برای تنگ کردن کانال واژن است که با ترمیم عضلات شل شده در و زیبایی و رفع مشکلات واژن تأثیر‌گذار است. در ادامه به بررسی این روش می‌پردازیم.

دکتر مهشید کریمی

متخصص زنان، زایمان و جراحی های زیبایی زنان فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری

سابقه بیش از 100 جراحی موفق زیبایی زنان

09128874148

تهران، خیابان قائم مقام فراهانی   

عمل تنگ کردن واژن برای چه کسانی مناسب است؟

شل شدن و گشادی واژن بر اثر عوامل متفاوتی اتفاق میوفتد. به طور مثال زایمان طبیعی یکی از اصلی‌ترین علل گشادی واژن است. یائسگی نیز باعث خشکی و در نهایت شل شدن واژن می‌گردد. واژینوپلاستی برای افرادی که از عوارض این مشکلات رنج می‌برند مناسب است. در کنار مشکلاتی که بر اثر زایمان و یا یائسگی ایجاد می‌شود، برخی افراد دارای ناهنجاری‌های تناسلی مادرزادی هستند که می‌توانند از واژینوپلاستی برای درمان آن استفاده کنند.

انواع روش‌های واژینوپلاستی

جراحی واژینوپلاستی به دو روش انجام می شود، لیزر و جراحی. انتخاب روش به شرایط و وضعیت شما و صلاح دید دکتر بستگی دارد. روش لیزر در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و دوران نقاهت آن کوتاه است و عوارضی به نسبت کمتر از جراحی و تیغ جراحی دارد. اگر میزان گشادی واژن زیاد باشد باید روش جراحی با چاقو انتخاب شود و روشی مانند لیزر مؤثر نیست. بهتر است قبل انجام این عمل با یک دکتر متخصص زنان مشورت کنید تا معاینه شوید و روش مناسب را انتخاب کنید.

جزئیات جراحی تنگ کردن واژن را از زبان دکتر مهشید کریمی بشنوید:

روش انجام جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که در آن ابتدا بیمار بیهوش می‌شود و یا سری موضعی انجام می‌شود. سپس عضلات شل شده واژن را کوتاه‌تر می‌کنند و سپس بافت شل را بخیه می‌زنند تا محکم شود و عضلات بهم نزدیک شوند. در نهایت نیز پوست مخاطی را بخیه می‌زنند تا کانال واژن سفت شود. اگر از روش لیزر استفاده شود به جای برش تیغ، از لیزر برای حذف پوست اضافه و بافت شل شده استفاده می‌شود.

عوارض-جراحی-تنگ-کردن-واژن

عوارض عمل واژینوپلاستی

ممکن است بانوان قبل از انجام عمل سوالاتی در مورد عوارض جراحی و ماندگاری آن داشته باشند. زیرا برخی افراد تمایلی برای انجام جراحی‌های که نیاز به ترمیم مدام دارد ندارند. مانند هر جراحی دیگری واژینوپلاستی نیز دارای عوارضی است. اما به این معنی نیست که این عوارض برای همه اتفاق میوفتد و احتمال رخداد آن کم است.

عوارض احتمالی جراحی عبارت‌اند از:

  • خونریزی و درد
  • عفونت بعد از عمل
  • حساسیت به مواد بیهوشی
  • تجمع لخته خون در رگ
  • آسیب به عصب

انتخاب یک دکتر متخصص و با تجربه برای انجام جراحی میتواند تا حدود زیادی از عوارض و خطرات جراحی بکاهد و نگرانی شما را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که بعضی از عوارض این جراحی به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی است.

ماندگاری واژینوپلاستی چقدر است؟

واژینوپلاستی با توجه به سن، نوع جراحی و وضعیت فرد تا چند سال نیز ماندگاری دارد اما ممکن است با توجه به نظر پزشک نیاز به ترمیم و با جراحی مجدد بعد از چند سال داشته باشید. به طور متوسط جراحی تنگ کردن واژن ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارد. نوع مراقبت بعد عمل نیز بر ماندگاری جراحی تاثیر گذار است. هر چقدر بهتر از خودتان مراقبت کنید و به توصیه‌های پزشک توجه کنید مدت ماندگاری جراحی بیشتر خواهد بود.

واژینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی تنگ کردن واژن به منظور اصلاح مشکلات واژن و در نهایت تنگ کردن آن انجام می شود. هر نوع از جراحی کاندیدای مناسب خود را دارند. برخی از کاندیدای مناسب واژینوپلاستی عبارتند از:

  •  کسانی که دچار مشکلات جنسی هستند: بانوانی که بر اثر گشاد شدن واژن دچار مشکلاتی در روابط زناشویی خود و رابطه جنسی شده اند. این جراحی کمک میکند تا لذت رابطه جنسی را دوباره تجربه کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. 
  •  بانوانی که زایمان داشته اند: یکی از بهترین کاندیدای این جراحی بانوان بعد از زایمان می باشند. از آنجایی که بعد از زایمان و بارداری، بدن دچار تغییرات بسیاری می شود، بنابراین تغییرات در واژن نیز کاملا طبیعی می باشد. اقدام به این جراحی یکی از بهترین روش ها برای از بین رفتن مشکلاتی از این قبیل می باشد. 
  •  تشخیص و دستور پزشک: در برخی از موارد شما متوجه تغییرات واژن خود نمی باشید. در این صورت بهتر است با مراجعه به متخصص زنان و تشخیص صحیح ایشان، در صورت نیاز اقدام به این جراحی کنید. 

در نهایت توجه داشته باشید برای اقدام به جراحی زیبایی زنان حتما با مراجعه به پزشک خود، مشاوره های لازم را انجام دهید و بررسی های لازم را انجام دهید تا هیچگونه عوارضی برای شما به وجود نیاید. 

هزینه جراحی تنگ کردن واژن چقدر است؟

هزینه واژینوپلاستی با توجه به شرایط فرد، روش جراحی و محل انجام جراحی متفاوت است. گاهی با توجه به تخصص و تجربه پزشک هزینه جراحی بالا میرود. به طور میانگین هزینه جراحی واژینوپلاستی در ایران بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. بهتر است قبل انجام عمل جراحی با توجه به بودجه خود و توصیه پزشک خودتان روش و محل جراحی را انتخاب کنید.

برای اطلاع از هزینه های دقیق این جراحی لازم است تا توسط یک پزشک متخصص ویزیت شوید تا هزینه طبق شرایط شما اعلام شود. علاوه بر شرایط هر بیمار، مهارت پزشک، نوع جراحی و تجهیزات استفاده شده نیز در قیمت این جراحی تاثیرگذار هستند. شما می توانید با دریافت مشاوره از دکتر مهشید کریمی، از جزئیات و هزینه های این جراحی مطلع شوید.

مراقبت‌های پس از جراحی تنگ کردن واژن و واژینوپلاستی

مراقبت‌های بعد از تنگ کردن واژن بسیار مهم است و باید به دقت انجام شوند. عدم رعایت نکات می‌تواند منجر به عفونت، طولانی شدن دوران نقاهت و مشکلات جدی دیگری شود.

  1. به مدت شش هفته ورزش و فعالیت‌های سنگین و تا سه ماه رفتن به استخر و شنا کردن ممنوع می‌باشد.
  2. بعد از جراحی بهتر است به مدت طولانی ننشینید و تحرک‌های سبک داشته باشید.
  3. تا شش هفته بعد از جراحی، التهاب در لابیا‌ها دیده می‌شود که کاملاً طبیعی است. ‌ایستادن و نشستنهای طولانی مدت باعث افزایش التهاب و تورم لابیا‌ها می‌شود.
  4. رابطه جنسی تا یک ماه ممنوع میباشد و بهتر است تا بهبودی کامل صبر کنید.
  5. قبل از تماس دست با واژن بهتر است دستان خود را بشورید و از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  6. بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان که به ناحیه تناسلی فشار وارد می‌کنند، تا زمان بهبودی خودداری کنید.
  7. از مصرف سیگار پرهیز کنید زیرا روند بهبودی را کند می‌کند.
  8. برای کاهش التهاب می‌توانید از کیسه یخ به مدت بیست دقیقه استفاده کنید.
  9. ترشحات واژن ( ترشح زرد رنگ) طی چند هفته اول بعد از جراحی، طبیعی است می‌توانید ناحیه تناسلی را با آب و صابون بشویید.
  10. رژیم غذایی سالم داشته باشید و از مواد مغذی استفاده کنید تا روند بهبودی را سرعت ببخشید. موادی مانند فیبر، پروتئین و سبزیجات بسیار مفید هستند؛ زیرا از یبوست جلوگیری می‌کنند. یبوست باعث ایجاد فشار بر روی بخیه‌ها می‌شود و ممکن است باعث پارگی بخیه‌ها شود.
ماندگاری واژینوپلاستی چقدر است؟

دوران بهبودی پس از تنگ کردن واژن

دوران نقاهت و بهبودی بعد از جراحی معمولا کوتاه است و می‌توانید بعد از چند روز به فعالیت روزانه خود بپردازید. ممکن است با توجه به روش جراحی دوران نقاهت شما متغیر باشد. بعد از جراحی ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان باشد تا وضعیت شما بررسی شود. البته ممکن است فقط چند ساعت باشد. درد بعد از جراحی طبیعی است که می‌توانید از مسکن با مشورت دکتر خود استفاده کنید در کنار درد، خونریزی خفیف و کبودی نیز طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد و طی چند روز ابتدایی از بین خواهد رفت.

رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن

بسیاری از خانم ها در مورد رابطه بعد از تنگ کردن واژن سوال دارند. جراحی واژینوپلاستی در راستای بهبود لذت جنسی انجام می شود و رابطه بعد از آن اصولا بهتر خواهد بود. اما لازم است تا حداقل 1 ماه بعد از جراحی رابطه جنسی نداشته باشید تا واژن کاملا بهبود یابد. در اولین رابطه بعد از تگ کردن واژن نیز برخی نکات را بهتر است رعایت کنید که در مقاله زیر به آنها پرداخته ایم:

چه جراحی‌های را می‌توان به طور همزمان با تنگ کردن واژن انجام داد؟

جراحی و اتاق عمل همواره باعث اضطراب و ترس افراد می‌شود، بنابراین گاهی افراد تمایل دارند که با یک بار حضور در اتاق عمل چند جراحی را همزمان انجام دهند تا نیازی به چند بار حضور در اتاق عمل نداشته باشند. بانوان نیز گاهی تمایل دارند همزمان با جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی جراحی‌های دیگری نیز انجام دهند. در ادامه به برسی جراحی‌های که می‌توانید همزمان با واژینوپلاستی انجام دهید می‌پردازیم.

جراحی‌های مجاز عبارت‌اند از:

  • جراحی لابیاپلاستی
  • جراحی پرینورافی
  • جراحی تقویت جی اسپات
  • سفید کردن واژن نیز در صورت تنگ کردن واژن با لیزر

دقت داشته باشید که باید قبل از تصمیم‌گیری حتماً با دکتر خود مشورت کنید تا بر اساس وضعیت شما، دکتر جراحی‌های مجاز را برای شما تأیید کند.

بهترین دکتر برای جراحی تنگ کردن واژن

انتخاب یک دکتر متخصص و با تجربه برای انجام جراحی تنگ کردن واژن بسیار مهم است، زیرا عوارض احتمالی جراحی را کاهش می‌دهد و سلامت شما را تضمین می‌کند. دکتر مهشید کریمی متخصص زنان و زایمان و انواع جراحی‌های زنان است که با سال‌ها سابقه در زمینه واژینپوپلاستی فعالیت می‌کند. دکتر کریمی به طور تخصصی جراحی‌های زیبایی زنان را انجام می‌دهد وتجربه زیادی در زنینه این نوع جراحی‌ها دارد. می‌توانید برای مشاوره و انجام جراحی واژینوپلاستی به دکتر مهشید کریمی مراجعه کنید و یا در وب‌سایت‌های مربوطه ویزیت آنلاین را داشته باشید.

سخن پایانی

جراحی تنگ کردن واژن فواید زیادی برای بانوانی که دچار سستی و گشادی کانال واژن هستند، دارد. در کنار فواید درمانی مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار و درد هنگام رابطه جنسی، جنبه زیبایی نیز داشته و اعتماد به نفس را در شما بالا میبرد. برای بررسی وضعیت و نیاز خود به این جراحی می‌توانید به دکتر مهشید کریمی مراجعه کرده و معاینه شوید تا در صورت لزوم جراحی را انجام دهید.

سوالات متداول جراحی تنگ کردن واژن

مطالب مرتبط
فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف-یلدا