لوگو دکتر مهشید کریمی
جراحی تنگ کردن واژن

جراحی تنگ کردن واژن (واژینوپلاستی)

جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی روشی است که برای سفت کردن و ترمیم کانال واژن طراحی شده است. این عمل معمولا برای ترمیم واژن پس از زایمان طبیعی، بهبود عوارض بیماری‌های کف لگن بر واژن و ایجاد واژن در افراد تراجنسیتی انجام می‌شود.

بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان طبیعی از شل شدن واژن به دلیل کش آمدن و جدا شدن عضلات واژن شکایت دارند. گاهی این شلی به اندازه‌ای است که تامپون به راحتی خارج می‌شود و بر عملکرد جنسی اثر می‌گذارد. بنابراین باید هرچه سریع‌تر تحت نظر پزشک متخصص زنان درمان شود.

در این مطلب تمامی نکات درباره این روش از جراحی ذکر شده است. با ما همراه باشید تا از بهترین و کامل ترین اطلاعات بهره مند شوید.

truncate dir-rtl

برای درمان شل شدن واژن باید چه کار کرد؟

جراحی تنگ کردن واژن چگونه انجام می شود؟

جراحی تنگ کردن واژن یکی از روش های جراحی برای بهبود زندگی زناشویی می باشد. این جراحی به منظور تنگ کردن واژن و برای اصلاح واژن انجام می شود. توجه داشته باشید، گشاد شدن واژن امکان دارد بر اثر افزایش سن و … باشد.

برای انجام جراحی تنگ کردن واژن بهتر است با انجام تحقیقات لازم، بهترین جراح زیبایی زنان در تهران را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه و تجربه را از این جراحی داشته باشید و در نهایت از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

در ادامه مراحل این جراحی را معرفی می کنیم:

✅ جلسه مشاوره:

همانطور که تا به اینجا ذکر کردیم، انتخاب پزشک متخصص مهمترین نکته برای اقدام به این جراحی می باشد. در ادامه پس از انتخاب جراح، با مراجعه حضوری به پزشک منتخب باید تمامی انتظارات خود را ازاین جراحی با پزشک خود در میان بگذارید تا در نهایت از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری شود.

✅ انجام جراحی:

در ادامه با انجام هماهنگی های لازم و مشخص کردن روز جراحی، برای این روش از جراحی زیبایی زنان آمده می شوید. با آمادگی های لازم این جراحی آغاز می شود. توجه داشته باشید این جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود تا بیمار هیچگونه دردی را حین جراحی احساس نکند.

پس از بیهوشی با ایجاد برش های لازم و دسترسی به واژن برای تنگ کردن آن جراحی را ادامه می دهند. در نهایت با ایجاد بخیه بر نواحی جراحی شده، این روش از جراحی به پایان خواهد رسید همچنین توجه داشته باشید، این جراحی بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد.

✅ دوره بهبودی:

پس از انجام این جراحی با رعایت تمامی نکاتی که پزشک منتخب شما در اختیارتان قرار داده است، می توانید دوره نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید. دقت کنید شما با مراقبت های بعد از جراحی تنگ کردن واژن می توانید ماندگاری آن را نیز طولانی تر کنید و از زندگی زناشویی لذت ببرید.

همچنین در واژینوپلاستی برای ترمیم ناهنجاری‌های مادرزادی، مراحل شامل:

• اصلاح فرم واژن از طریق برداشتن بافت‌های اضافی و ساختارهای غیرطبیعی
  • بخیه زدن برای ترمیم و سفت کردن ساختار جدید واژن

فواید جراحی تنگ کردن واژن (واژینوپلاستی) چیست؟

واژینوپلاستی یکی از روش‌های جراحی برای بهبود ظاهر و عملکرد واژن است. سایر روش‌های مؤثر در جوانسازی واژن عبارتند از:

• لابیاپلاستی: کوچک کردن لبه‌های گوشتی واژن برای بهبود ظاهر
  • ولووپلاستی: تغییر شکل قسمت خارجی واژن

انجام جراحی‌های زیبایی مثل لابیاپلاستی و ولووپلاستی همیشه ضروری نیست. واژینوپلاستی برای گروه‌های زیر حائز اهمیت است:

• بانوانی که قصد ترمیم مشکلات واژن ناشی از زایمان یا صدمات وارده به واژن برای بهبود عملکرد جنسی دارند.
  • زنانی که پس از رادیوتراپی یا برداشتن واژن به دلیل سرطان، نیاز به بازسازی واژن دارند.
  • زنان مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی که رشد واژن را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

هر گونه مشکل در ساختار واژن می‌تواند منجر به اختلال در فعالیت جنسی و بروز مشکلات روحی‌روانی مثل کاهش اعتمادبه‌نفس شود. بنابراین تردید نکنید که از طریق جراحی واژینوپلاستی، واژن خود را تنگ کنید و رضایت جنسی‌تان را افزایش دهید.

جراحی تنگ کردن واژن به چه منظور انجام می شود؟

جراحی تنگ کردن واژن، به عنوان یک روش درمانی، برای رفع یا کاهش مشکلاتی که به دلیل تنگی واژن به وجود می‌آیند، انجام می‌شود. این جراحی به منظور بهبود عملکرد جنسی و افزایش رضایت زنان در هنگام فعالیت جنسی انجام می‌شود.

دلایل اصلی انجام جراحی تنگ کردن واژن عبارتند از:

✔ احساس درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی:

زنانی که با تنگی واژن مواجه هستند، ممکن است در زمان رابطه جنسی احساس درد و ناراحتی را تجربه کنند. جراحی تنگ کردن واژن می‌تواند در کاهش این درد و ناراحتی کمک کند.

✔ افزایش رضایت جنسی:

تنگی واژن ممکن است باعث کاهش رضایت و لذت زنان در زمان فعالیت جنسی شود. جراحی تنگ کردن واژن می‌تواند بهبودی در رضایت جنسی و افزایش لذت جنسی زنان را ایجاد کند.

✔ افزایش سن:

با افزایش سن، گشاد شدن واژن ممکن است به دلیل کاهش هورمون‌های تولید شده توسط بدن ایجاد شود. جراحی تنگ کردن واژن می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی در این دوران کمک کند.

قبل از تصمیم به انجام جراحی تنگ کردن واژن، مهم است که با بهترین جراح زیبایی زنان در تهران مشورت کنید و در مورد جزئیات، مزایا و معایب این روش درمانی، مطلع شوید. همچنین، بهتر است با پزشک خود درباره سایر روش‌های درمانی موجود نیز صحبت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

truncate dir-rtl

انیمیشن تنگ کردن واژن

کاندیدای مناسب جراحی تنگ کردن واژن چه کسانی هستند؟

جراحی تنگ کردن واژن به منظور اصلاح مشکلات واژن و در نهایت تنگ کردن آن انجام می شود. هر نوع از جراحی کاندیدای مناسب خود را دارند.

برخی از کاندیدای مناسب واژینوپلاستی عبارتند از:

📌 کسانی که دچار مشکلات جنسی هستند:

بانوانی که بر اثر گشاد شدن واژن دچار مشکلاتی در روابط زناشویی خود و رابطه جنسی شده اند. این جراحی کمک میکند تا لذت رابطه جنسی را دوباره تجربه کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

📌 بانوانی که زایمان داشته اند:

یکی از بهترین کاندیدای این جراحی بانوان بعد از زایمان می باشند. از آنجایی که بعد از زایمان و بارداری، بدن دچار تغییرات بسیاری می شود، بنابراین تغییرات در واژن نیز کاملا طبیعی می باشد. اقدام به این جراحی یکی از بهترین روش ها برای از بین رفتن مشکلاتی از این قبیل می باشد.

📌 تشخیص و دستور پزشک:

در برخی از موارد شما متوجه تغییرات واژن خود نمی باشید. در این صورت بهتر است با مراجعه به متخصص زنان و تشخیص صحیح ایشان، در صورت نیاز اقدام به این جراحی کنید.

در نهایت توجه داشته باشید برای اقدام به جراحی زیبایی زنان حتما با مراجعه به پزشک خود، مشاوره های لازم را انجام دهید و بررسی های لازم را انجام دهید تا هیچگونه عوارضی برای شما به وجود نیاید.

اهمیت جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

جراحی تنگ کردن واژن اهمیت زیادی در بهبود کیفیت زندگی زنان و رفع مشکلات جنسی دارد. در ادامه به معرفی برخی از اهمیت های این جراحی می پردازیم:

• رفع مشکلات جنسی:

با انجام جراحی تنگ کردن واژن، واژن به حالت قبلی خود بازگردانده می شود و عوارضی مانند درد و عدم راحتی در هنگام رابطه جنسی کاهش می یابد.

• بهبود عملکرد جنسی:

جراحی تنگ کردن واژن می تواند بهبود عملکرد جنسی زن را تسهیل کند. بازگشت واژن به حالت قبلی خود می تواند باعث افزایش احساسات جنسی و رضایت بیشتر در هنگام رابطه جنسی شود.

مشکلات جنسی و عدم رضایت در رابطه زناشویی می تواند تأثیر منفی بر روابط زناشویی داشته باشد. با انجام جراحی تنگ کردن واژن و بهبود مشکلات جنسی، رابطه زناشویی و ارتباط بین زوجین بهبود می یابد.

جراحی تنگ کردن واژن

عوارض و خطرات احتمالی جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

جراحی تنگ کردن واژن یک روش جراحی است که برای بهبود عملکرد واژن و افزایش لذت جنسی در برخی از زنان استفاده می‌شود. مانند هر جراحی دیگری، جراحی تنگ کردن واژن هم ممکن است عوارضی داشته باشد.

برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

❌ عفونت:

پس از جراحی، عفونت محتمل است. برای کاهش خطر عفونت، بیمار باید مراقبت های بعد از واژینوپلاستی را رعایت کند تا از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری شود.

❌ خونریزی:

خونریزی معمولاً در طول یا بعد از جراحی رخ می‌دهد. اگر خونریزی شدید همراه با درد و ناراحتی بروز دهد، باید فوراً به پزشک اطلاع داده شود و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

❌ درد:

درد و ناراحتی پس از جراحی ممکن است رخ دهد. در صورتی که درد بسیار شدید باشد یا به مرور زمان افزایش یابد، باید به پزشک مراجعه شود.

❌ تغییرات حسی:

پس از جراحی، ممکن است تغییرات در حس واژن رخ دهد. این موارد شامل کاهش لذت جنسی باشد که با گذشت زمان بهبود می یابد و مجدد لذت رابطه جنسی را تجربه خواهید کرد.

❌ عوارض آلرژیک:

در برخی از موارد، بیمار ممکن است به موادی که در جراحی استفاده می‌شوند، حساسیت داشته باشد و عوارض آلرژیک مانند خارش، قرمزی و تورم را تجربه کند. بنابراین در صورت وجود حساسیت حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

نتیجه گیری:

جراحی واژینوپلاستی یک روش جراحی است که به منظور بهبود وضعیت واژن انجام می شود و لذت رابطه جنسی و زناشویی را دوباره به زندگی شما باز می گرداند و در نهایت اعتماد به نفس شما به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بنابرای برای اقدام به این جراحی زیبایی، موظف هستید به متخصص زیبایی زنان مراجعه کنید و پس از بهره مندی از پیشنهادات ایشان، بهترین تجربه را از این جراحی کسب کنید.

سوالات متداول جراحی تنگ کردن واژن