آیا نزدیکی بعد از تنگ کردن واژن امکان پذیر است؟

عمل تنگ کردن واژن چند سالی است که توسط پزشک زنان و زایمان برای بانوانی که به دلایل چاقی و لاغری مکرر، افزایش سن، تغییرات هورمونی، بارداری‌های متعدد و … دچار تغییرات ناخوشایند در ظاهر واژن خود شده اند انجام می گیرد. واژینوپلاستی یک روش ایمن برای سفت کردن ماهیچه های واژن می‌باشد و موجب افزایش اعتماد به نفس و رضایت بالای جنسی خانم‌ها می‌شود. این عمل در دسته‌ی عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد.

رابطه بعد ازعمل تنگ کردن واژن

برای تنگ کردن واژن از دو عمل واژینوپلاستی و پرینورافی استفاده می‌شود. در پرینورافی فقط دهانه‌ی ورودی واژن تنگ می شود. هدف از این عمل جلوگیری از ورود عفونت به واژن و افزایش کیفیت رابطه جنسی می باشد اما کانال های داخلی واژن مانند گذشته باقی می مانند. به همین جهت چنانچه قصد دارید داخل واژن را تنگ کنید باید عمل پرینورافی را همراه با واژینوپلاستی انجام دهید. هدف از عمل واژینوپلاستی تنگ کردن داخل واژن و زیباسازی آن می باشد که از افتادگی رحم، مثانه و … نیز در آینده جلوگیری می کند و موجب جوانسازی واژن از لحاظ ظاهری و داخلی می شود. داشتن رابطه جنسی محافظت شده پس از انجام اینگونه جراحی ها بسیار مهم است. بسیاری از افراد به خصوص در رابطه با عفونت پس از لابیاپلاستی یا دیگر جراحی ها همچون تنگ کردن واژن بسیار نگرانند. برای اینکه دچار عفونت و مشکلات بعد از آن نشوید باید موارد مهمی را در خصوص از سر گرفتن روابط جنسی در نظر بگیرید.

علت تنگ کردن واژن توسط خانم ها چیست؟

یکی از علل اصلی تنگ کردن واژن توسط خانم ها افزایش کیفیت رابطه جنسی و زندگی می باشد. گشادی و شلی واژن سبب می شود زن و شوهر از برقرار رابطه جنسی رضایت نداشته باشند. روش های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که عبارتند از: ورزش‌های مناسب برای عضلات لگن، لیزر درمانی و .. برخی از بانوان به علت تجربه هایی که از بارداری و زایمان طبیعی دارند از جراحی واژن به علت درد در حین عمل ترس دارند. اغلب پزشکان برای انجام این عمل از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند. به همین جهت بیمار در طول عمل هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهد کرد. بعد از عمل بیمار با توجه به شرایط جسمانی تا دو هفته درد و تورم دارد. پزشک داروهایی به منظور کاهش التهاب برای بیمار تجویز می کند سعی کنید داروها را به طور مرتب استفاده کنید.

آیا عمل واژن خطرناک است؟

عمل تنگ کردن واژن به ویژه واژینوپلاستی یکی از عمل‌های سخت زیبایی واژن می‌باشد اما پس از پایان عمل بیمار دچار عارضه‌ای نخواهد شد. یکی از عوارضی که ممکن است برای بیمار دردسرساز شود ایجاد عفونت در محل عمل می باشد البته احتمال این عارضه بسیار نادر است. چنانچه پزشک از مهارت کافی برای عمل برخوردار نباشد ممکن است بیمار دچار خونریزی، اسکار و … شود. عمل واژینوپلاستی برای خانم هایی که قصد دارند در آینده باردار شوند اصلا توصیه نمی‌شود. چنان چه واژینوپلاستی قبل از بارداری صورت گیرد زایمان باید به صورت سزارین انجام شود زیرا زایمان طبیعی موجب از بین رفتن اثرات عمل می‌شود. این عمل برای دختران باکره انجام نمی شود زیرا امکان دارد به پرده ی بکارت آسیب برسد.

عمل واژینوپلاستی چگونه است؟

عمل تنگ کردن واژن معمولا 2 ساعت زمان می برد در طول این عمل، جراح با برداشتن گوشت اضافه ی واژن دیواره ی آن را تنگ می کند و با نخ‌های قابل جذب ماهیچه بریده شده را بخیه می زند. این عمل هم به صورت سنتی و هم با لیزر انجام می شود. چند ساعت پس از پایان عمل فرد می تواند از بیمارستان خارج شود. بهتر است تا بهبودی کامل و رفع کبودی و تورم در ناحیه ی واژن از انجام هرگونه رابطه‌ی جنسی خودداری کنید. خروج ترشحات زرد رنگ مایل به قهوه ای از بدن جای نگرانی ندارد. سعی کنید در دوران نقاهت خود توصیه‌های پزشکی را به خوبی رعایت کنید.

شرایط نزدیکی پس از جراحی تنگ کردن واژن

همانطور که می‌دانید یکی از دلایل عمده ی تنگ کردن واژن افزایش رضایت جنسی می باشد. به همین جهت تمام بانوان پس از پایان عمل این سوال را از پزشک متخصص زنان خود می‌پرسند که چه زمانی می‌توانند اولین رابطه ی جنسی خود را آغاز کنند. در پاسخ به این پرسش بیمار باید در ابتدا به شرایط جسمی و روحی خود توجه کنید. در بسیار از اوقات پس از یک ماه و نیم تا دو ماه فرد قادر به برقرار رابطه‌ی جنسی می باشد. بدین ترتیب بیمار با توجه به وضعیت عمومی خود و بهبودی زخم ها، کبودی ها و … قادر به برقراری رابطه ی جنسی خواهد بود. برخی دیگر از مراقبت های پس از جراحی واژن عبارتند از:

· پس از تنگ کردن واژن از انجام حرکات کششی شدید خودداری کنید.
· به طور مرتب ناحیه تناسلی خود را شستشو دهید و سپس خشک کنید.
· در دوران نقاهت عمل تنگ کردن واژن، نباید دچار یبوست شوید در این دوران مصرف مایعات و فیبر را افزایش دهید.

مراقبت‌های قبل از جراحی واژن

قبل از عمل تنگ کردن واژن باید به چند توصیه توجه کنید و آنها را رعایت کنید. برخی از این نکات عبارتند از:
· معمولا 2 هفته قبل از عمل تنگ کردن واژن، پزشک یک جلسه ویزیت برای بیمار تعین می کند و کلیه ی شرایط جسمی بیمار را بررسی می کند. چنانچه بیمار دارویی مصرف می کند باید نام آن ها را به پزشک معالج خود بگوید.
· توجه کنید عمل تنگ کردن واژن تا حدودی سنگین است و یکی از عارضه های این عمل خونریزی می باشد از این رو دو هفته قبل از عمل از خوردن داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
· یک روز قبل از عمل غذای سبک و مایعات فراوان میل کنید. آزمایشات پزشک را به طور کامل انجام دهید.

توصیه هایی بعد از جراحی واژن

بعد از عمل تنگ کردن واژن باید به منظور کاهش دوران نقاهت و افزایش زمان ماندگاری عمل نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:
· تا چندین روز پس از عمل تنگ کردن واژن باید داروهای تجویزی پزشک را به طور مرتب مصرف کنید.
· پزشک تا یک روز پس از عمل به بیمار استراحت مطلق می دهد.
· یک روز بعد از جراحی تنگ کردن واژن می توانید با آب ولرم و صابون حمام کنید.
· تا 6 ماه پس از عمل از انجام ورزش هایی که موجب ساییدگی محل عمل می شود خودداری کنید به عنوان مثال: دوچرخه سواری، اسب سواری و … را انجام ندهید.

بهترین کار برای کسی که قصد عمل تنگ کردن واژن را دارد قبل از هر چیز مشاوره با یک متخصص زنان و زایمان خوب است. برای آشنایی با خدمات و مشاوره با دکتر زنان اینجا کلیک کنید.